|
||||
|
||||
Färjebiljetter Rafina
Hejsan!
Har precis fått tag i färjebiljetter till Naxos från Rafina. Tjejen i telefon (vi telefonbokade pga problem med Hellenic Seaways engelska site) pratade inte så bra engelska så vi hörde inte exakt var vi skulle hämta biljetterna. Det vi förstod var att de skulle finnas i hamnen. Är det någon här på Kalimera som vet mer exakt var? Vi har nämligen inte åkt från Rafina förut. Tacksam för svar! Nu är det bara två veckor kvar.... Mvh Nicka |
|
|||
|
|||
Sv: Färjebiljetter Rafina
Jag tror att ni helt enkelt kan fråga på plats i Rafina. Hamnen är inte stor och det måste finnas folk i stan som känner till det.
Kul att du hittade biljetter! |
|
||||
|
||||
Här verkar det som: http://www.gtp.gr/TDirectoryDetails.asp?id=12526 - Mamalis shipping agency.
Det/de biljettkontor jag sett i Rafina ligger precis nere i hamnen, ni kan inte missa det. Rafina är behändigt och litet |
|
||||
|
||||
Tack för svaren. Jag undrar om någon kan tipsa om en bra restaurang i Rafina. Vi har en stund på oss innan färjan går.
Mvh Nicka |
|
|||
|
|||
Alla restauranger ligger på vänstersidan när du kommer ner mot hamnen. En del är riktigt dyra fiskställen. Men den näst sista innan staketet vid infarten är bra och inte så dyr. Den ligger dessutom bara ca 50 - 75 m från biljettkontoret. Sedan har du gott om ställen uppe i Rafina vid de två torgen. Max 5 min till fots från hamnen.
Peter |
|
|