Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-08-14, 09:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard När jag läser

När jag läser Jannes blogg som är spännande att följa blir jag väldigt, väldigt glad över att jag inte är i Grekland. Låter hemskt med alla människor överallt. För ett antal år sedan besökte jag och dottern Folegandros och Paros i aug där vi firade Maria Himmelsfärdsdagen. Inte ens då kändes Paros överfullt och den ön drar på grund av den berömda kyrkan till sig många grekiska turister.

Vid en annan augresa några år senare, för kanske fyra år sen, åkte jag den 18aug till Aten för att ta mig vidare till Paros för att sammanstråla med dottern som hade ö-luffat en vecka redan. Vi betalade 15 euro för ett rum mitt i Parikia sen drog vi vidare till Naxos den 19 aug och inte heller där var det extremt mycket folk. Något måste ha hänt i Cykladerna. Fler som ö-luffar eller har charterturismen ökat så mycket?

Sista dagarna på dotterns resa tillbringade vi på Santorini som inte heller var fullt av turister. Sonen kom ner och vi visade Santorni för honom utan att reagera på mängden turister. När sedan sonen och jag fortsatte resan hade turismmängden minskat ytterligare och det var behagligt lugnt i Naoussa. På Sifnos hade några tavernor i Kastro redan stängt för säsongen och då pratar vi om början av september. Tänk vad mycket som hänt på några får år.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2007-08-14 klockan 09:32.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.