Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-10-11, 18:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Lite snabbare dator (igen?)

Jag brukar ibland ladda ner program för att testa. I de flesta fall tar jag bort dem igen. Det brukar gå bra för det mesta. Jag gjorde just en sådan test för ett tag sedan och jag tyckte datorn blev slö och konstig efteråt. Den kunde liksom stanna till i 5 - 10 sek innan den tex laddade nästa sida.

Jag misstänkte att "borttagningen" inte fungerat som den skulle eller att det fastnat en loop någonstans. Och jag har rensat och fixat men ingenting har hjälpt...

Men precis innan jag i desperation skulle "backa" datorn kollade jag i "Schemalagda aktiviteter". (Det finns under Alla program - Tillbehör - Systemverktyg.) Och där låg det kvar uppdateringsprogram som skulle tagits bort! Varav ett som inte fungerade ordentligt utan försökte hela tiden ansluta. Inte undra på att processorn var överbelastad! Jag hittade dessutom ett till som jag ansåg inte behövde automatuppdatera.

När jag stängt av dessa (högerklicka - egenskaper) satte datorn fart igen! Och det märkliga är att jag begär aldrig några automatiska uppdateringar eftersom jag uppdaterar själv när jag startar program jag använder sällan!

Så vad gör då dessa program egentligen? Kollar de bara efter uppdateringar eller skickar de information också? Det är en intressant fråga! Och varför förvann inte uppdateringsprogrammet när jag tog bort "moderprogrammet"? Märkligt...

De som är intresserade kan ju kolla sina schemalagda aktiviteter. Finns det program där som man inte känner igen eller man tycker att de inte behöver vara aktiva, är det bara att stänga av dem. OBS! Man tar inte bort programmet genom att ta deleta raden!!! Man måste stänga av det via egenskaper. Beroende på hur många och hur ofta de kollar efter uppdateringar kan man ev frigöra lite processorkraft. Och därmed få lite snabbare dator.

Peter
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.