Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-02-08, 11:48
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sista natten innan flyget/m.fl. frågor!

I år var det tänkt att vi skulle flyga till Santorini och sen ta Folegandros och Amorgos på 2 veckor, 1 vecka blev för lite förra året! Men som jag tjatat om tidigare så är 10 dagar den ideala reslängden för oss... Har nu hittat (men inte bokat) "billiga" biljetter till Aten. I alla fall om man jämför med priserna till Santorini. De "billiga" biljetterna är hittade hos Sterling 8000:-/3 pers. (alt. 11 000:-/3 pers till Santorini.) Jag som är usel på att hitta billiga flygbiljetter känner mig ganska nöjd med mitt fynd...

Nu till frågorna. Folegandros är huvudmålet på resan, men hur lång tid tar det från Aten? Om snabbåtarna som gick förra året även går i år. Hur lång tid tog det? Förstår att det är hundra gånger skönare att åka från Santorini, men eftersom vi hade det så bekvämt förra året så satsar vi nu på att leva lite enkelt och vara borda liiite längre... Låter som en ganska bra idé, va?

Det blir 10/12 dagar. Flyget går på tis, tors, lör. Vi får se! Åker helst hem via Rafina/Lavrio känns det som. Eller går båtarna från västra kykladerna mest mest Pireus? Priserna på rum i västra kykladerna i början på juli ser ut att vara ganska höga så vi antar att vi tar Milos på väg "hem". Billigast där, eller? Andra förslag?

Så, nu till Aten igen. Boende sista natten vet jag att det har pratats mycket om, men som jag förstått är det enklast att övernatta utanför Aten, dvs. i Pireus/Rafina eller? Flyget går 18.45/19.45 beroende på när vi vill åka hem... Vad kan man sysselsätta sig med under dagen? Någon ö i Saroniska sista natten, eller? Har också funderat på Syros. Känns lite sorgligt att det nog inte blir Amorgos i år, men nästa år... kanske... vi får se!

Senast redigerad av Siri A den 2008-02-08 klockan 12:27. Anledning: Tillägg.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:30.