|
||||
|
||||
Bila till Grekland...nya rön?
Hej på er alla erfarna Kalimeror!
Jag hoppas på hjälp och jag har många frågor. Alla platsar kanske inte inom detta forum, men någonstans ska man ju börja...eller . Fråga1. Finns det någon som bilat ner till Grekland via Serbien och Macedonien NYLIGEN? Jag tror att jag "dammsugit" alla tidigare inlägg i detta ämne både på kalimera och genom googles, hittar bara att man rekommenderar resa via Italien. Finns det någon som gjort resan genom forna Jugoslavien nyligen och vill ge tips och rekommenationer för färdväg, hotell, sevärdheter, allmänna tips, längs med vägen? Vi har kollat ViaMichelin och får en färdväg, kanonbra, men var stannar vi och tar rast?, hotell längs med vägen? Vår avsikt är att ta en riktig långsemester med bil och främst ska vi bila i Grekland (lite Croatia, men resten transportsträcka) . Eftersom bilen är med framstår Peloponessos som ett attraktivt val till att börja med. Vi har aldrig varit där förr, men ju mer jag läser in mig på resmålet ju mer lockande är det! Har ni några bra tips om just Peloponessos? Vi kommer def att besöka Ellafonissos, aldrig hört om ön förr men den ser såå fin ut när man kollar fotona dels här, men även på googelearth. Därför kommer fråga nr 2 Fråga2. Kan/ska man ta med sig bilen till Ellafonissos? Vad kostar det? Är det värt det?, ön verkar ganska liten. Vidare vet jag att jag aldrig kommer kunna hålla familjen ifrån Kykladerna (inte mig själv heller för den delen ), så dit kommer vi åka efter besöket på Peloponesiskahalvön. Syros är bestämt, resten vet vi inte, så då kommer vi till fråga nummer tre...... Fråga 3. Vi har ju inte riktigt klart för oss rutten mellan öarna i Kykladerna. Vi vet inte när och till var dom sker. Hur ser det ut när man åker med bil (anar att bilen kan vara en "trång sektor") måste man förboka med bil eller funkar det som ö-luffning/personbiljetter generellt? Kanske ett rörigt inlägg, med många mellanfrågor, men jag hoppas på svar Liselotte |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|