|
||||
|
||||
Livet som sådant med alla tillägg
Nu är allt normalt igen.
Den "vinpimplande" svenska greken är på plats igen. Varför är det i sverige så så frustrerande för somliga? Jag har druckit vin sedan många, många år tillbaka. Hemma på Kreta dricker nästan alla vin eller en öl till lunch o middag. Jag dricker också mitt glas varje dag. I sverige är man alkad med ett sådant beteende. Nog om alkohol och vanor. Jag är fortfarande frustrerad över alla blanketter jag behöver fylla i. Trodde i min enfald att det räckte med att ringa, men så var inte fallet. En ny trend bland våra myndigheter är att man ska skriva ut sina blanketter själv för de har slutat att skicka. Det kostade mig en skrivare plus papper. Okay en skrivare har man alltid nytta av när det gäller att få ut information från datorn. Men just här och nu. Vart är sverige på väg någonstans. Ta till exempel försäkringskassan som man inte kan gå in på och fråga något mer utan ha beställt en tid. Nu till något helt annat. Vad är egentligen livet? Mina barn gapar och skriker när jag är på Kreta om att jag ska vara i Sverige. När jag väl kommer tillbaka och finns på plats så har de inte tid att hälsa på mig. Allt annat är viktigare, t.e.x kompisar och pojkvänner. Kan jag då inte få vara ifred och flytta tillbaka? Vi får se hur det går. Jag har sagt till de att jag snart flyttar hem igen. Vi får se hur de tar emot den informationen. Nu är det slut för idag. Uffe |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|