Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-07-05, 17:32
LenaPernilla LenaPernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Första resan- Syros eller Milos?

Hej,

Vilken bra sida! Jag hoppas någon har tid att svara oss på några små frågor. Vi är ett par som ska resa till Grekland för första gången. Vi landar i Athen men reser antagligen vidare redan samma dag. Eftersom vi bara har fem dagar på oss vill vi välja en ö som ligger nära till hands. Har läst igenom alla öar här om Kykladerna på Kalimera och har vissa aningar.

Men att bara tipsa är ju inte lätt, alla priorieterar ju olika Vi vill ha en ganska lugn (men inte sömnig!) ö, party är inget måste alls, hellre romantisk. Har hittat några sådana men då är stränderna inget att tala om och för oss är en vit härlig sandstrand viktig. Helst inget bad från klippor. Dessutom vill vi åt det genuina grekiska och tycker inte om kommersen där allt exploaterats och gynnar turisterna.

Förslagen jag själv har blev Milos eller Syros. Mykonos och Naxos verkar också bra, då det verkar som man kan hitta guldklimpar ändå. Vi vill veta att vi kan ta oss därifrån efterosm vi har ont om tid. Hur går båtarna till t.ex. Syros och Milos och vad kostar det??? priset hittar jag ingenstans

Hoppas verkligen på svar, då vi åker på mån!

Mvh
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:07.