Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-07-07, 20:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Hemma från ett ännu paradis

Jag har små smått börjat bearbeta sommarens resa. Det blev inte den semesterresa som vi hade planerat, det blev mest jobb. Roligt jobb dock. Resan började med tre dagar total avkoppling på Agathonissi, sedan ett dygn på Samos, vidare till den för oss nya ön Chios. På Chios vi bodde fyra nätter i Mesta och tre i Kato Kardamyla.

Från Chios åkte vi till Lesbos där vi stannade nio nätter. Vi började med en natt i Mytilini, följt av tre nätter i Molivos, två i Skala Eresou och tre i Agios Isidoros. Molivos, Skala Eresou och Agios Isidoros var tre perfekta byar att ha som bas, dessutom var det tre mycket trevliga byar. På Lesbos tog vi cirka 2000 bilder och körde ungefär 80 mil. Chios får jag återkomma till, just nu finns bara Lesbos på näthinnan. Vi gillade Chios skitmycket, men Lesbos, denna sagolika ö, tog tag i oss på ett sätt vi inte hade väntat oss. Det är en stor ö, Greklands tredje största, och bil är ett måste om man vill se sig omkring. Avstånden ser inte ut att vara stora när man tittar på en karta, men vägarna i kringelkrokiga och tar tid att köra. Nu gör det inget för landskapet är skiftande och oerhört vackert. Ska man till exempel köra mellan Vatera och Plomari ser det på kartan ut som det är hur nära som helst, det är det inte, det är hur långt som helst. Såvida man inte väljer grusvägar över bergen, det gjorde vi.

Jag har ritat ut på en karta hur vi körde. Rutten är markerad med röd färg. Vissa vägar körde vi flera gånger, bland annat mellan Agios Isidoros och Mytilini, den sträckan tar drygt en timme att köra.

Så snart jag är klar med allt jobb som legat nere under resan återkommer jag med mer information. Både på Kalimera och på bloggen.

Vår resa runt Lesbos...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:22.