Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-07-09, 15:15
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Samos och Kokkari före resebrevet

Eftersom det kommer att dröja innan mitt resebrev blir klart, gör jag lite anteckningar dessförinnan. Hoppas någon kan ha nytta av det!

KOKKARI
Mysig men turistifierad by på norra sidan. Vi fick anledning att förklara ordet pittoresk för barnen! Fin standpromenad med många barer och restauranger.
Många stränder i själva Kokkari, klappersten. Blåsigt (men det är skönt), men inte värre än att det går att bada och simma (åtm åt ena hållet, jag köpte fula strandskor så jag kunde gå tillbaka längs klapperstenen).

Stranden Lemonakia inom gångavstånd, lite mer skyddad för vind, trottoar hela vägen. Det går också bra att fortsätta till Tsamadou som ligger alldeles intill, men då går man längs vägkanten och trafiken kan vara livlig.

Bra joggingsträckor runt byn eller uppför backen mot Lemonakia, om man är morgonpigg (innan det blir för varmt).

Vacker vandring till byn Vourlites. Följ skyltning och sunt förnuft. Strunta i Sunflowerguiden som åtm jag inte kommer överens med.

Man kan också gå en kort promenad (4,5 km) kring Kokkari. Börja vid "Vourlites footpath" skyltat åt vänster vid en hög mur vid änden av Kokkari. Sväng vänster när det skyltas Mythilini och Louloudes castle och följ "huvudvägen". Underbar utsikt längs vägen, man går förbi olivlundar, hör bara cikador, möter förmodligen ingen och njuter av skugga under vägen. Medtag vatten!

Aina
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10.