|
|||
|
|||
4-6 månader, men hur?
Eftersom jag aldrig har varit i Grekland har jag en dröm om att kunna bo där i 4-6 månader med start i oktober. Om det ö h t är möjligt på min magra budget skulle jag vara enormt tacksam för råd, tips och info.
De tre viktigaste frågorna är förstås: 1. Har jag råd? När resan men inte boendet är betald kommer min månadsbudget att vara mellan 8-9000 i månaden. Går det att bo och leva på den? 2. Vart tycker ni att jag ska? Är inte intresserad av barer och disco, men vill gärna se både folkliv och enkla små byar. Man kanske kunde bo i någon liten by som har hyfsat avstånd till en större, eller också borde jag kanske satsa på en månad vardera på olika öar? 3. Hur fixar jag boende och vad går det på, i runda slängar? Skulle helst vilja hitta en lägenhet eller litet hus med minst 1 rum, kök och toa med dusch. Är det möjligt med mina finanser? 4. Flera tips? Uj, det blev mycket det här. Men du kanske i alla fall har svar på någon av frågorna? Tro mej, jag är jättetacksam för all hjälp jag kan få. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|