|
|||
|
|||
Hemma igen från skiathos
Hejsan alla! nu är jag hemma igen från en helt underbar vecka på Skiathos....tack för alla super bra tips som jag har fått,dom kom väl till pass. Vi bodde på hotel René och det hotellet kan jag verkligen rekomendera...super frächt....trevlig personal och underbar utsikt från alla håll och kanter...vi hade balkong med havsutsikt och över Megali ammos området. Backen som alla pratat om var verkligen en utmaning,svettades floder varje gång men det är aldrig fel med lite motion
Vi hyrde jeep 2 dagar och åkte runt hela ön ett par varv,många små slingriga grusvägar vi åkte på alla som var utmärkta på kartan och även en hel del som inte fanns utmärkta...hamnade på en del vägar som bara tog slut i tomma intet så vi fick backa ner med bara raviner på båda sidor jag var livrädd men resten av sällskapet bara skrattade åt mej när jag satt och höll i mej vit i ansiktet .....det blev många badstopp den ena stranden vackrare än den andra. En dag åkte vi med badbåten runt ön som skulle ta oss till kastro och lalaria,väl på båten fick vi reda på att det blåste för mycket för att kunna ta sej till den delen av ön så tyvärr fick vi aldrig se Lalaria som vi så länge sett framemot...men kastro åkte vi till med bilen,vi gick aldrig ner till stranden, vid det här laget så hade vi gått så mycket under veckan så våra trötta fötter orkade inte mer,men det var lika vackert att se stranden uppifrån. Kastro var en upplevelse i sej så det räckte gott och väl. Vi hade planerat att åka till Meteora,men ving hade tagit bort den utflykten p.g.a det stigande bensinpriset...jag hade verkligen sett fram emot den turen så det var en stor besvikelse. En kväll såg vi Mamma Mia på utomhusbion,det var en upplevelse kom ut ca 02 på natten och var inte ett dugg trötta. Alla kvällar började och slutade med en drink antingen i trappan eller i någon av alla bekväma soffor i gamla eller nya hamnen och tittade på folkmyllret.En annan favorit var att bara strosa runt i alla myllrande gränder i gamla delen av staden jag fick alldrig nog av att gå där. Vi åt på många goda resturanger och små krypin...Plakes (super god moussaka),No Name (super goda och billiga gyros) Alexandros,Folia (godare pizza har jag alldrig ätit) på min 40 årsdag valde vi Windmill där var det dyrt (som vi redan visste) men värt varenda krona....vilken mat och vilken underbar utsikt. Jag har verkligen tagit Skiathos till mitt hjärta...längtar redan tillbaka Senast redigerad av theresa den 2008-08-06 klockan 14:36. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|