Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-09-06, 15:10
isamos isamos är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Grekisk mat - äcklig?

Hej allihopa!

Jag var i Samos med min kompis i juni, i år. Har ju alltid hört bra saker om Grekisk mat. Även den grekiska maten i Sverige är toppen. Så när vi åkte ner hade vi höga förväntningar på bl.a. maten och Samos egna vin.

Den första kvällen åt vi moussaka och drack vitt Samosvin till. Moussakan var helt okej, och vinet var väl också okej. Började iaf bra.

Ju mer grekisk mat vi prövade ju sämre blev det. Vi var med om bl.a. rå, benig/senig kycklingsouvlaki, otroligt seg "fläskfilé"souvlaki med fettklumpar, stora "flugor" under maten, nerdränkta etiketter i picklesen, kycklingfilé som tagit smak av fisk.

När vi var på vinprovning fick vi smaka ett antal olika samosviner. Och vi tyckte om ETT vin. Jag som vanligtvis tycker mycket om vin. Nej, deras vin var söta och väldigt sliskiga. Och andra alldeles för sura.

Tillsist "lärde" vi oss att äta dom säkra korten istället. Vi åt pizza, vegetariska alternativ, carbonara, grekisk sallad, potatis och pasta.

Är det bara vi som haft sån otur med maten i Grekland?

Annars hade vi en underbar semester i ett utopiskt Samos och vill inget annat än tillbaka och till andra grekiska paradis.

/ Isabelle

Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.