Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-10-17, 08:34
Maartina Maartina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Vill till Naxos!

Jag vet inte hur jag ska göra med sommarens semester!
Vill så otroligt gärna åka till Naxos och hade bestämt mig för att för första gången skippa chartern och fixa resan på egen hand. Detta till största del på grund av att vi gärna vill bo ca 10 dagar på Naxos och sedan avsluta med 4 dagar på Santorini. Också mycket på grund av att jag inte vill åka med Apollos båtar som jag har läst mycket om här på forumet, är båträdd och tycker att blue star båtarna känns mycket bättre!
Då till problemet. Chartern blir billigare vilket jag inte alls trodde skulle bli fallet. Där landar man på runt 14000 för ett hyfsat hotell i Agios Prokopios medan om vi skulle ta bara flyget till Santorini kostar mellan 7500-8500. Har inte lyckats hitta boende för under ca 80/dag vilket blir 800 på tio dagar, och då är Santoriniboendet kvar också..Landar troligen minst på 18-19000 då. Känns mycket för två pers.
Är det någon som har ett bra förslag på vad vi bör göra? Ska man skippa sista dagarna på Santorini och åka charter men åka blue star över till Naxos på egen hand? Jag vill gärna flyga till Santorini, annars hade det funnits betydligt billigare flyg. Är det någon som förresten vet när Apollos one-way släpps? Är det värt att vänta på? Finns det någon mer som flyger direkt till Santorini?
Nu blev det mycket text, får se om någon orkar läsa
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55.