|
||||
|
||||
Nu vill jag ut på långresa!
Hej!
Har bestämt mig för att åka iväg på långresa till våren/tidig sommar 2009! Längtar så mycket efter Grekland, har inte varit där i år.. New York och London i all ära men nu vill jag till Grekland! Grekland har något speciellt! Frågan är nu vart jag skall åka? Har tänkt att bila ner via Italien(Ancona-Igoumenitsa-Patras) och kommer att ha med min hund. Tänker nog stanna minst tre veckor. Vill inte bo för ensligt och ensamt men inte heller mitt i ett "tivoli".. Det får gärna vara turister där jag skall bo men inte helt uppbyggt för turism. Gärna nära havet och gärna nära till någon större ort med lite stadskänsla. Ingen störande landsväg/motorväg i närheten. Sandstränder tycker jag bäst om..gärna långa.. Bergsbyar och vacker natur med olivträd men helst inte för mycket grönska, tycker om öppna landskap. Mer krav: Eftersom jag kör bil så funkar det inte riktigt med öar som Karpathos, Rhodos, Tilos mfl. Det blir helt enkelt för långt med färjan från Pireus. Hunden är ju med också. Kreta kan funka eftersom färjorna dit är snabba och går varje dag. Allra bäst vore väl egentligen att kliva av i Igoumenitsa för att minska tiden på färjan men jag är lite osäker om vad jag tycker om de områdena där..tycker ju allra bäst om öar. Peleponessos har jag funderat lite på och kanske då främst Koroni eller kanske Nafplio?? Korfu skulle ju kunna vara ett alternativ eftersom färjan från Venedig går direkt dit..men Korfu verkar så väldigt grönt och skogigt?? Andra platser jag funderat på är Syros, Sifnos, Paros..har besökt dessa tidigare men det är ju inget hinder! Sifnos är en favorit men känns kanske lite liten för en längre vistelse, vill gärna ha lite civilisation också. Paros har tyvärr mycket kringströvande hundar och många av dem är smittade med en allvarlig parasitsjukdom som överförs av myggor..inte så bra när man har vovvn med sig.. Har suttit på nätet och googlat och googlat..men jag blir bara trött! Det finns så ofantligt mycket att jag inte orkar ta in all info! Därför behöver jag nu er hjälp! Tips på boende, platser, öar..alla tips är värdefulla! Hoppas någon orkade läsa ända hit Mvh. Stina, med stor Greklandsabstinens! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|