![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Själv har jag hunnit avverka två resor i år (har Grekland kvar hehe..) Jag har märkt stora skillnader i år jämfört med tidigare år som jag tror i stort beror på "FINANSKRISEN"(är gruvligt trött på det uttrycket) Min tanke är att alla som varit i Grekland eller på andra platser kan skriva i denna tråd om det upplevts som annorlunda att resa i år jämfört med andra år? ANALYS: Vi var på Teneriffa i januari som är högsäsong. Det var lite turister för att vara högsäsong och jag upplevde allt som ovanligt billigt. En pint öl gick med lätthet att få för under 1€ ![]() Man kunde käka färsk fisk på genuin restaurang med både öl o vin. Under 500 spänn för fyra. Det ÄR billigt! ANALYS 2: Vi var fem dagar i Portugal i påskas. Vi bodde vid kusten i Estoril/Cascais utanför Lissabon. Jag räknade kallt med massinvasion av påskturister, men långt ifrån invasion. En annan sak som jag upptäckte var att avsaknaden av resande asiater och jänkare var total ![]() Tog man två koppar kaffe och en flaska vatten på lokalt ställe fick man pengar över på 2€ Hade varit kul att se vad ni andra har för erfarenheter? Fyll gärna på tråden om ni varit ute o rest i år eller har goda andrahandsuppgifter att komma med. Själv räknar jag med att det blir likvärdigt eller t.o.m. billigare att resa till Grekland i år fast kronan rasat 20% ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|