|
|||
|
|||
Tips inför min resa, first-timer
Hej allihop!
Jag och killen ska båtluffa för första gången i Grekland. Vi åker från Stockholm den 4 augusti och landar på kreta, Chania 11.30 hemresan är bokad 22 augusti men vi kommer kanske att korta ner resan nu när vi har upptäckt att det är dyrt att resa i augusti! Jag försöker nu lära mig så mycket som möjligt och iaf göra upp en grov skiss på hur vi ska göra. En Ö vi gärna vill till är amorgos. Sedan har vi inga egentliga önskemål. Vi är inte intresserade av partyöar eller santorini för den delen. Vi hade tänkt upptäcka kreta på tillbakavägen och borde då åka iväg så fort som möjligt. vad jag har utläst av färjorna är att det bara går båtar till pireus från Chania, dvs Aten... 6 timmar tar det också. Därifrån går det att ta sig till Amorgos .. 6 timmar det med. Det verkar inte praktiskt. Antingen får vi stanna till i Aten eller ta bussen 2,5 timma till Heraklion och därifrån åka till Naxos för att sen ta oss till Amorgos. Vilken rutt skulle ni rekommendera så att vi undviker att ta en ö två gånger? 1.Är det bättre att åka via Aten eller Heraklion-Naxos ? 2. Borde vi tänka på något särskilt med tanke på våra resdatum? 3. Är det prismässigt klokt att korta ner resan ett par dagar eller kan man dra ner på kostnaderna genom att se färre öar, dvs stanna längre på de öar vi besöker? tack på förhand /Nervös First-timer |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|