|
|||
|
|||
Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta
Hej, är ny användare här på forumet men vill nu på detta sätt varna andra för Nazars "Lucky 3 star med All-Inclusive", man hamnar på ett hotell som heter Maravel Sky utanför Rethymnon, har rest i Grekland i 16 år(nästan varje år) och aldrig blivit så besviken någon gång(faktiskt aldrig förut på en resa till Grekland). Har länge varit skeptisk till detta med All-inclusive men denna gång skulle jag åka ensam med mina tonåriga barn och tänkte prova då det lät bra att hålla koll på kostnader(lämna börsen hemma) och låta ungdomarna få välja maten själva från buffe, vilken praktmiss!
Det största problemet var den Buffe som man ville kalla All-inclusive buffe, Rosa kyckling, rosa kottfärsbiffar, senigt kött, lite mat, dålig mat, gammal mat o.s.v ,dessutom fick man stå och be om dryck till maten t.om vatten! Min 14 årige son vägrade redan efter första middagen att äta ur buffen vilket fick till följd att vi fick äta ute på restauranger för våra fickpengar som vi tänkte göra utflykter för, mycket trist... men då man åt "ute" så kände man ju verkligen hur god den grekiska maten kan vara! Vid dryckönskan och snacks i poolbar möttes man av sur personal och hämtade man ett par ggr så fick man bara suckar ,gliringar och sura miner tillbaks, ingen servickänsla m.a.o, poolen var oerhört smutsig(man såg ej botten på 1,5 m) och där sprang dessutom en lös hund och drack ur gästernas all-inclusivemuggar, trevligt värre! Alla Svenskar(c:a 30 st) på denna resa var väldigt besvikna från första dag men Nazars personal gjorde inget åt det trots flertalet påstötningar, dom dök heller aldrig upp på avresedagen utan då möttes vi på Flygplatsen av Fritidsresors(!!!) guider som bara sa att "åk med Fritidsresor nästa gång", ingen större tröst i det läget.. Klagan framfördes även till receptionen på hotellet och då fick t.o.m vissa gäster tåla att bli kallade vid allt möjligt, bl.a ett ord(malla**a) som ska betyda något väldigt nedsättande tydligen på Grekiska.. Har aldrig varit med om något liknande och googlar man på nätet så hittar man flera som varit ner under sommaren och fått samma upplevelse men tydligen så gör Nazar inget åt det utan fortsätter att skicka lyckligt ovetande Svenskar på "Lyxsemester till alla!" som ju är deras slogan.. vill med detta inlägg varna er Kalimerianer från att gå på samma nit och är det någon som åkt dit redan så skulle det var intressant att höra om ni upplevde det på samma vis som mej och mina barn? Mvh Mr. Michalis Senast redigerad av Mr. Michalis den 2009-08-10 klockan 14:14. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|