|
||||
|
||||
Grekland över Jul/Nyår?
Hej,
Nu har jag drabbats av resfeber igen. Har suttit o funderat på vad man skall göra över Jul/Nyår, och även diskuterat med avkomman vad vi skall vi göra över julhelgen. Frånskild sedan dryga decenniet, gör att jul/Nyår är en delad angelägenhet, dvs. vartannat år så har jag piraterna över jul, vartannat över nyår. Jul brukar firas tillsammans med barnens Farmor, men detta år vill ingen av oss delta i denna frosseriets högtid... plus att detta år har jag så pass mycket tur att jag har piraterna både över Jul och Nyår Så, tanken föll på Paros. Flygbiljetterna är billiga (c:a 5500 för 4 vuxna ToR till Aten), så det är överkomligt. Boende finns fortfarande att få tag på till rimliga priser, så det är inte heller något stort bekymmer. Så varför tvekar jag? Jo, jag har inte en susning om hur det fungerar i Grekkland med Jul/Nyår. Att det inte är som hemma hoppas jag innerligt. Men med öppettider på mataffärer, gå ut o äta under denna familjehögtid, är restauranger öppna? Dvs de som har öppet över vintern vill säga. Finns det andra fallgropar? Färjetrafiken, hur fungerar den över vintern? Den torde fungera men jag misstänker att det blir en viss reduktion i turtäthet över vintern. Varför jag funderar på Paros? Tja, jag fastnade för Paros i Somras. Inte svårare än så. Oj det blev en del frågor, men är det någon som firat jul i Grekland, utan att ha släkt/vänner på plats? Hur var det? Var det bra? Är det något som ni skulle rekommendera? /Grimm |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|