![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu sitter jag pa internetcafe hos Takis, Peters van, i Chora pa Tinos,(jo Peter jag har halsat och har halsningar tillbaks! Han vantar Dig nasta sommar!)
Sen i lordags em sa har det varit skyfall, askvader , blandat med lite regn! Jisses, 48 timmars regn non stop. Men inte gor det mig det minsta inte... Jag har regnjacka och vandrar flera timmar i regnet tills jag blir alldeles plaskvat! Da gar jag och badar ![]() ![]() Jag alskar Tinos denna tid pa aret , fargerna ar sa klara och regnet gor att det blir haftiga bilder och jag har sett sa mycket som det ar alldeles for varmt att se annars. Massor med spannande platser som jag aldrig sett i byn fast det ar fjarde gangen har nu! Detta hade jag aldrig trott att inte vadret har ett smack med en lyckad resa att gora. Jag tror att regnet haller i sig hela veckan men det ar helt ok for mig.....JAg far nog av solen pa sommaren. JAg laser, loser korsord, lyssnar pa musik och bara NJUTER! Riitta, igar fick jag sakna en skrapa da vattnet forsade in fran balkongen. Avrinningen kunde inte ta emot allt vatten. Men en stor skurtrasa hittade jag bland Nikoletas skurgrejer sa det gick bra.... Jg sitter cafe och ater gott och just for att jag ar ensam sa far jag sa manga trevliga pratstunder pa knagglig grekiska som jag aldrig far nar Claes ar med... Pa kvallarna traffar jag Nikoleta da hon har bett mig folja med till dotterns och sonens hotel Altana ett par ganger dar hon skoter telefonen om kvallarna sa de far lite ledigt. Dit kommer ocksa hennes grekiska vanner och jag hinner trana min grekiska. Roligt. Nu ska jag ta ett glas vin har hos Takis och sitta och lasa Den siste greken, en helt fantastisik bok! rekommenderas! KRAM till er alla fran en jatteglad och nojd Lissi- som ska fira pask har nasta ar! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|