|
||||
|
||||
Ö-luffa med 3 små barn? Serifos/sifnos?
Hej på er!!!!
Det var ett tag sedan jag var här inne. Efter en lyckad resa till Kreta förra sommaren är vi nu redo för ännu ett äventyr denna kommande sommaren (jepp, vi är ute i mycket god tid..heheh). Nu har vi även fått tillökning som kommer vara lite över 1 år när vi åker. Det blir totalt 3 barn i åldern 8, 5 och 1 år. Jag har en del frågor och hoppas det finns en massa trevliga och kunniga personer här på forumet som kan hjälpa mig. Vi planerar att åka i slutet av augusti - början av september. Dels för att det är lite mindre stress då och inte extremt varmt. O kanske lite billigare??? 1. Har varit på serifos tidigare - en liten mysig ö - och tycker den är så härlig. Tänker såfall en tid på Serifos och sedan vidare till sifnos. Har någon luffat till dessa öar med barn tidigare? 2. hur många har väntat och hittat boende på plats med barn? Letar efter boende här på nätet men allting är himla dyrt. Enligt min erfarenhet är det billigare på plats. Vad anser ni? Går det bra med barn eller för mycket oro att inte veta? Någon kanske har bra tips på boende?????? 3. Ni som rest med barn - har ni åkt direkt till Pireus från flygplatsen eller tagit in på hotell i Athen över natten? Tips på hotell????? 4. Vilken vagn är bäst att ta med? 5. Prisvärda flygbiljetter...tips? 6. Ni som åkt till Serifos/sifnos - hur upplever ni båtresan? Med barn, är det bäst att ta snabb båten som tar ca 3 timmar? Eller den större saktare båten som tar ca 5 timmar. Jag känner att det är en finare o roligare upplevelse med den stora sakta båten även om det tar längre tid??? Vad tycker ni? 7. Taxi i Athen och på öarna - går det bra med små barn ( 1 åringen)...tänker på bilbarnstol....Eller är det bara att ta det för vad det är om det är en liten bit man åker? hummm..... Det var en massa frågor.......hoppas det är okej!!! Ser fram emot om någon kan ge mig lite "inside" info....alla tips uppskattas jätte mycket. TACK!!!!!!!!! /Emelie |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|