Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-01-01, 21:46
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Till Amo aug-sep

Har flygbiljetter till Aten maj-juni som förmodligen blir besök på Saroniska öarna och/eller västra Kykladerna. Men ..........

..... vi när en dröm om att åka till Amorgos, kanske i slutet på augusti/början september.

Efter att ha studerat trådarna här på Kalimera och båttidtabeller mm har jag insett att det är lite pusslande att få till resan. Våra preferenser är

- lågt pris (vem vill inte ha det?)
- flyg från Köpenhamn, Malmö eller Göteborg
- kortast möjliga tid för båtresor (Hustrun gillar inte livet till havs och turen från Piraeus blir för långt)

De öar som tar emot internationellt flyg som jag kan se i närheten av Amo är Santorini och Kos. Ev kanske även via Mykonos är en tänkbar rutt. Alternativet är ev något inrikes flyg från Aten. Men i så fall vart? När jag söker i den från Kalimera länkade tidtabellen hittar jag inga båtar från Santorini, Kos eller Mykonos till Amo.

Är ute i god tid. Men min tanke är att det kanske är möjligt att fånga en rest-flight hos chartern om man är beredd att vänta och slå till med mycket kort varsel (2-5 dagar). Men då gäller det att veta vilka flighter och rutter som är gångbara i förhållande till båtförbindelserna. Därav frågan.

Tacksam för tips.

Mats
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.