![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har flygbiljetter till Aten maj-juni som förmodligen blir besök på Saroniska öarna och/eller västra Kykladerna. Men ..........
..... vi när en dröm om att åka till Amorgos, kanske i slutet på augusti/början september. Efter att ha studerat trådarna här på Kalimera och båttidtabeller mm har jag insett att det är lite pusslande att få till resan. Våra preferenser är - lågt pris (vem vill inte ha det?) - flyg från Köpenhamn, Malmö eller Göteborg - kortast möjliga tid för båtresor (Hustrun gillar inte livet till havs och turen från Piraeus blir för långt) De öar som tar emot internationellt flyg som jag kan se i närheten av Amo är Santorini och Kos. Ev kanske även via Mykonos är en tänkbar rutt. Alternativet är ev något inrikes flyg från Aten. Men i så fall vart? När jag söker i den från Kalimera länkade tidtabellen hittar jag inga båtar från Santorini, Kos eller Mykonos till Amo. Är ute i god tid. Men min tanke är att det kanske är möjligt att fånga en rest-flight hos chartern om man är beredd att vänta och slå till med mycket kort varsel (2-5 dagar). Men då gäller det att veta vilka flighter och rutter som är gångbara i förhållande till båtförbindelserna. Därav frågan. Tacksam för tips. ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|