|
|||
|
|||
Finns det några substitut till Kreta?
Missförstå mig rätt, jag trivs som fisken i vattnet på Kreta!
Men tjejen funderar på om vi ska åka till någon annan ö i sommar Om man är helt såld på Chania kvällstid men gillar att ta bilen till Sougia, Elafonisi, Georgioupolis, Kalives osv osv, finns det något substitut bland det övriga öarna? Vi hyr alltid bil när vi är på Kreta och åker på diverse utflykter varje dag. Öster om Rethymnon har vi inte kommit än men "allt" västerut tror jag att vi har lyckats beta utav minst en gång. Det har tagit oss flera år trots att vi aldrig stannat mellan Apostoli & Kolymbari för mer än att köpa vatten/solkräm (vi har lite svårt för rena turistorter) I stort sett alla reseguider jag hittar pratar mycket gott om de flesta andra öarna, men sen läser man "deras" del om Kreta och precis som här på Kalimera så beskrivs Kreta som det ultimata. Stränderna, miljön, folket, utbudet, allt verkar ju vara bäst på Kreta? Ska jag säga åt tjejen att det är jag som bestämmer (nåja) och det blir Kreta i år igen, eller finns det några substitut som är värda att fundera på? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|