|
||||
|
||||
Gsm vs 3G i Grekland
Det där med teknik är inte min grej, avskyr det ungefär lika mycket som snö, så jag skulle behöva lite goda råd.
Jag funderar lite smått på att köpa en ny mobil med kontantkort, ej operatörslåst, när jag flyttar till Kreta. Vad jag då funderar på är om det spelar någon roll om mobilen är en 3G- eller Gsm-telefon, har de 3G-täckning i Grekland alltså? Jag har ingen lust att köpa en dyr mobil, struntar i alla finesser utom SMS och radio, men den får gärna vara snygg att titta på. Jag hade tänkt mig så där 500-700 kr, men jag har inte hittat några 3G-mobiler i den prisklassen, så vad säger ni som har stenkoll på mobiler och tekniska frågor..eller om ni har andra åsikter som är bra att ta ställning till när jag ska välja utifrån mina önskemål och krav? Ang. svenskt kontantkort...jag kommer så klart att skaffa ett grekiskt abonnemang eller kontantkort när jag kommer ner, men jag behöver ett svenskt innan jag åker. Och en fundering till! Är mobilerna dyrare eller billigare i Grekland än i Sverige? Yanna - med huvet fullt! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|