Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-04-26, 22:16
Loellaz Loellaz är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009
Standard Flytt,hundar mm ??

Har läst och sökt i forumena här,hittat mkt bra info har dock lite mer funderingar.Kanske någon vet??

Om man vill ta med bilen för att ta med saker i, kan man då ha den 6mån innan den ska ut ur landet ? Räcker det att den är ut ur grekland? ell måste den in till sverige igen? Kan man åka till annat land några dagar och sen tillbaka till grekland? stod så mkt olika i inläggen så blev ngt förrvirrad =))

Någon som har bilat ner till kreta? som vet ungefär tid det tar? ev saker att tänka på?

Läste i forum om någon slags flyttbox via båt, någon som använt det i flytt sista året som vet ung priser, firmor? ell via lastbil?

Gps om man vill ha in kretas vägar, någon som vet hur man gör? Stämmer det bra?

Någon som tagit med sig sina hundar? Hur har det fungerat? Jag menar ej allt det med vaccinering mm.. utan mera värmen? Andra lösa hundar vid promenader? 2a sjukdomar? Något man ska se upp med? tänka på? ( jag har rottweilers.)

Hur länge kan man vara som "turist" utan att skriva sig som boende? Då jag känner mig osäker att skriva mig i annat land ännu. Är meningen jag ska vara hemma hos min kille i hans hem. (Chania)
Då jag kommer behöva lite tid att avveckla allt här, med hus osv...
Han försöker också kolla saker där, men känns bra att höra lite från andra som har gjort vissa av dessa saker själva.

Tacksam om någon har erfarenhet av ngt och vill dela med sig. MVH
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:03.