|
|||
|
|||
Tillbaka från Paros den 8-15 maj
Jaha tillbaka i Sverige lagom till värmen i Stockholm. En underbar men konstig vecka. Min gamla mamma följde inte med, det blev för mycket oro med vulkanutbrott o strejker. Jag hade skräddarsytt resan för henne så det kändes väldigt konstigt att vakna upp på hotellet i Naoussa utan henne. Utan några andra gäster på hotellet för den delen heller. Efter att ha deppat o reflekterat o kommit till insikt så bestämde jag mig för att ändå njuta av det jag längtat så länge efter! Tog badbåten över till Kolombitries, den allra första båten för säsongen, enda passageraren både dit o hem. Det var svårt att välja solstol, vilken var den bästa?, så till slut sa solstolsmannen att jag kunde flytta runt och byta hela dagen om jag så ville. I den andan fortsatte det hela veckan enda gästen på en massa olika resturanger o stränder. Träffade inte en enda svensk eller norrman förrän jag var tillbaka på Atens flygplats för att checka in! Jag menar jag var på Paros!!! Senare i veckan tog jag en tripp till Antiparos, har aldrig varit där förut, söt som ett bokmärke med glitter på! Bestämde mig för att kanske sova där och bodde ensam på Kouros village en natt o hade hela poolen för mig själv. Det fanns en del franska, tyska o engelska turister på båda öarna.
Vädret var helt underbart, varma kvällar i klänning eller shorts o linne, inga koftor eller tröjor på hela veckan. Det var härligt i vattnet och grekerna själva badade som tokiga. Det är nu vi har tid sa de. Godaste maten åt jag första kvällen i den gamla hamnen, nyfångad o nykokt hummer med pasta och vitt vin. Enda gästen förstås! Vandrade en hel del på de vanliga vägarna eftersom det var så lite trafik, oftast en mil om dagen. Blommor överallt och allt doftade precis som det ska göra i Grekland. Perfekt tid på Paros den 8 - 15 maj. Bara min lilla mamma hade varit med.... men den tiden är nog totalt förbi. Tyvärr har jag inga bilder att visa för jag hade tydligen på filmfunktionen! Så jag har mängder med filmer ā 2 sek! De är vackra men man får titta snabbt! Hälsningar Pyttan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|