Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-07-14, 03:29
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bagaget stulet

Sicket skit! Jag har under de snart nio år jag varit med på Kalimera aldrig sett något inlägg om någon som blivit av med bagaget på färjorna. Fast jag har själv många gånger känt ett lätt obehag när jag lämnat ryggsäcken eller väskan obevakad på bildäck eller liknade. För det är för lätt för någon att plocka med / av den på någon ö färjan anländer före den ö man själv ska till... Man har ju noll koll! Men det ska vara ett första för allt... Tyvärr.

Cykellås i ära men det finns vajrar, lite längre och ofta med kombinationslås, att köpa. Som man drar genom handtagen och sedan runt närmaste stolpe eller annan fast punkt. Nu börjar jag ångra mig att jag inte köpte den jag såg senast på "Seven - Eleven" på Kastrup. Jag stod länge och funderade om jag verkligen skulle behöva den i Grekland... Men avstod då. Nu ska jag köpa en!

Dessa vajrar finns säkert i nätbutiker eller butiker med reseinriktning.

Kanske något att tänka på nu då... Tyvärr....

Citat:
Ursprungligen postat av Marielou Visa inlägg
...de ville ha 50 Euro för en tolk...
Låter inte speciellt sannoligt. Men varje land har sin lagstiftning. Det KAN vara möjligt att Grekland faktiskt begär betalt för tolkning! Även om det inte är troligt. Enligt alla internationella lagar har man rätt att få juridisk hjälp på sitt eget språk.

Citat:
Enligt Apollo är det en lag i Grekland som säger att man måste betala 50 Euro för en polisanmälan, något jag aldrig hört talas om tidigare.
Det låter som att Apollo, i vanlig ordning, är ute och svarar (fel) på frågor de inte har ett begrepp om. Djävla idioti! Ursäkta Franskan... Kan vara att den lokala representanten inte klarade av problemet. Igen. I vanlig ordning...! Att betala för en polisanmälan? Finns inte ens i Grekland!

Jag hade haft ett allvarligt samtal med Apollo om deras information...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.