Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-09-12, 16:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Dag 18. Tilos - ett semesterparadis.

Igår kväll stannade vi hemma och åt på balkongen. Camilla åt kokt ris med lite salt, och jag frossade i en hämtpizza som innehöll allt mellan himmel och jord, och var grymt god. Orättvist kan tyckas, men har doktorn sagt att man ska äta ris, så äter man ris.

I morse vaknade jag tidigt. Klockan var 04.15 för att noggrann Jag hörde ett brummande ljud, klev upp, och gick ut på balkongen, och såg en stor färja lägga till. Det var den färja vi skulle ha åkt med till Astypalea. Som ni förstår har vi valt att stanna på Tilos, och det på obestämd tid. Att åka härifrån går inte. Kanske stannar vi en vecka, kanske blir det två. Vi har bestämt oss för att ha semester, något som vi inte har haft sedan sommaren 2009.

Tilos i ett nötskal. Eller som vi säger här: Tilos i ett semesterskal.

Idag har vi inte gjort mycket. Legat på stranden och läst böcker i skuggan, badat i duggregn (det kom en mycket kort skur), handlat hos Yiannis, ätit lunch på balkongen, samt bytt boende.

Vi har flyttat från Marinas Studios till Annas Studios. Skillnaden mellan de båda är försumbar. Inte ens utsikten skiljer sig som ni ser på bilden. Att vi bytte till Annas är för att vi brukar bo där när vi är på Tilos.

Vädret är fortfarande bra: ganska varmt och ingen vind. Som ni ser på bilden behövde färjan inte ens lägga i ankaret när den la till. Då är det stilla.

Ikväll blir det middag på balkongen igen. Camilla har bytt från kokt ris till kokt pasta. Själv får jag nöja mig med pizza igen. (Camilla mår mycket bättre. Tack grekisk medicin. Vad den innehåller vill vi inte veta, men hjälper, det gör den.)
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:48.