Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-10-08, 21:43
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Vi traskar vidare

Det är konditionskrävande att vara ihop med politiker!
Vi har nu rätt många kvällar traskat runt i kvarteren och hälsat på folk, delat ut en lapp med vad som gjorts och pratat, pratat. Det vill säga, Roussos pratar och vi tolv-tretton i följet turas om att gå in i sällskap med honom och hälsa och se glada ut.

Det låter så patetiskt när jag skriver det, men det är ett kul sätt att se kvarter i stan man aldrig annars ser. Rivningskåkar blandat med jättefina hus. En del har inte ett grönt strå, andra har otroligt fina trädgårdar. I kväll pallade vi granatäpplen, blev bjudna på bakelser och frös, det var snålblåst och kyligt, alltså 17 grader...i morgon tar jag på mera kläder.

Jag har också varit med på en del kommunsammanträden och frapperas av det totala kaos som inleder mötena. Alla pratar glatt med alla, inklusive meningsmotståndarna, ingen kommer i tid och ingen tycks ha hört talas om rökförbudet.

Journalister som under sändningar sprider spydiga kommentarer om varandra och andra skrattar ihop åt gemensamma erfarenheter.

Så börjar förhandlingarna och det blir en kolossal skillnad i stämningen, det pratas allvarstyngt och intensivt om varje ärende. Omröstning medelst handuppräckning avslutar varje ärende -och så är det slut och alla går ner på stan och fikar - de olika konkurrerande grupperna samlas på olika kaféer.

I går natt fick vi också äntligen se den nya Kalymnos Dolphin, jättefin, aningen mindre än Kalymnos Star. Dessa två ska gå mellan Kalymnos och Mastichari på Kos, men nu finns det marginal för turer åt andra håll också, i samarbete med resebyråerna. Hela stan var nere och tittade på den nya båten idag, och jag hade glädjen att hela kvällen gå bredvid Michalis Lelekis, kapten på båten.

Han körde från varvet i Halkida till Kalymnos i storm och blev några timmar försenad, men var mycket nöjd med båten.

Full fart alltså, på land och till sjöss.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.