|
||||
|
||||
Nöjesliv
Det är kul att läsa bloggar från olika hörn av världen, tycker jag. Om man hittar en kan man sen snitsla sig runt hela jorden och följa andra människors skildringar av livet. Man får favoriter, helt klart, och för mig är det rena nöjet att läsa dessa bloggar.
Innan bloggandet tog fart var det lite märkvärdigt att ha en brevkompis på andra sidan jorden eller så. Nu tycker jag att något fattas om jag inte då och då får bläddra fram vad som händer i andra delar av Grekland, i Sverige, Egypten, Turkiet, Indien, Filippinerna, Australien, Costa Rica, Grönland, USA och förstås, på Åland. Små inlägg om vardagslivet eller dramatiska skildringar av något som hänt... Dramatiken i vårt eget liv är lyckligtvis minimal. Men det händer saker! I går: Musik på Amoni först och sen middag på en rebetiolokal ihop med politikergänget. Av erfarenhet visste vi att det skulle bli högljutt, så vi hade bomullstussar i öronen... Gänget var uppåt, ska sägas. Så snart mat och mest dryck hade klarats av började man att dansa, solo eller några ihop. När nån dansar solo ställer sig de andra runt om på knä och klappar takten. Alla stilar tillåts, vilket är något jag uppskattar intensivt här i landet. Det behövs inte många kvadratmeter yta mellan borden. Vi hade den runda F, säkert 120 välplacerade kilon. Vi hade tant I, kedjerökande och tandlös, som har passat valstugan i sol och regn. Båda dessa damer har dansat förr, det märktes direkt...och de fick massor av applåder ...sen var det de unga eleganta tjejerna G, V och M som eldade massorna, och några väldigt intensiva äldre män som både dansade och sjöng...när vi lämnade lokalen hördes musiken långt ut i kvarteret. Kondition behövs om man ska på grekisk fest! (och öronproppar..) Nöjeslivet idag är lite lugnare. Min man åkte iväg för att fiska med en kompis och jag dammsuger. Katterna busar med en tom kattmatssäck. Grannen har grillfest. Grönskan är tillbaka, blommorna har hämtat sig. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|