|
||||
|
||||
Mykonos
I går sög det rejält i restarmen! Det har inte ens blivit en resa till värmen i vinter. Satt och drömde framför skärmen och googlade. Råkade mest på skoj söka på "Mykonos" av nyfikenhet då det ju inte finns någon charter dit.
Blev faktiskt lite paff när jag såg att SAS flyger hela vägen till Mykonos. Hur som helst så bokade jag en resa på 9 dagar dit i juni. Efter allt man läst om Mykonos på nätet och framförallt på Kalimera så ska det bli mycket intressant att själv få bilda sig en egen uppfattning. Det varnas för hur dyrt det är på Mykonos, att det är minst tre gånger så dyrt som övriga Grekland osv.. Ja då är vi ju uppe i halva priset på franska rivieran Var för övrigt i Milano nyligen där gick det inte att hitta en liten öl under 7€. Säga vad man vill om Mykonos men ön är ju helt outstanding när det gäller bra boende. Finns inga andra öar som kommer i närheten i Grekland förutom några enstaka hotell på Santorini och Kreta undantaget. Billigt är det också. Hade man bokat ett motsvarande boende i mellansäsong någon annan stans i Grekland hade det blivit mycket dyrare. En annan sak som slog mig efter att kollat upp den välkända hotel/resesajten TA på nätet, är att så många är så oerhört nöjda med sin logi, maten och personalen. Nästan alla ger en 5:a i betyg och öser med berömskopan. Det där med att SAS flyger hela vägen är nog en sanning med modifikation, för när jag kollade e-biljetten så började flghten från Aten med OA, och det tolkar jag med rätt stor säkerhet som Olympic Airline. För oss kvittar det, men visst är det lite lustigt att man säljer resan som en SAS-resa hela vägen. Vad jag förstått så finns det en hel del intressanta öar inom behörigt avstånd att besöka. Ser med spänning fram emot detta! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|