|
||||
|
||||
Nästa öluff?
Om plan A spricker... Jag skulle vilja ta med mig familjen till Spanien. För språkets skull, för kulturen, för tapas och cava. Dock saknas ju övärlden. Ja, Mallorca och Menorca möjligen.
Plan B är Grekland och öluff. Inte Kykladerna. Där var vi i somras (Amorgos, Schinoussa och Naxos) och trivdes, men vill se något nytt. Tänkte att vi kan återvända till Kykladerna om några år. Flyga till Rhodos och ta sig till Symi, Tilos och öar i närheten? Vi åker till Rhodos en vecka i påsk, så Rhodos är i så fall inte huvudmålet. Vad är vi ute efter? Vi behöver i första hand INTE solstolar, lyxiga hotell, swimmingpool, shopping, cocktailbarer, discon, engelsmän eller tyskar. Vi är ett medelålders par med två tonåringar. Fast...tonåringarna vill nog ha lite shopping någonstans, i alla fall dottern. Kläder, smycken. (Fast det finns ju på flygplatsen, tänker jag. ) Vi VILL HA god mat på enkla, trevliga tavernor, lugn och ro, god glass (barnen), ouzo och frappe (vi vuxna), sandstränder eller snorkling, någonstans att bo, gärna berg och dagslånga vandringar. Havsutsikt är inget måste - jag har gärna höga berg som utsikt! Andra ögrupper? Någon (RUJO?) skrev att Kefalonia påminner om fastlandet? Är det positivt eller negativt? Hur är fastlandet? Spån...spån... Aina |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|