|
||||
|
||||
Sommarnöjet klart!
Så var äntligen allting ordnat för sommaren! Flygbiljetter till Aten köptes för en knapp månad sedan, biljetterna Aten - Karpathos har varit klara ett par veckor. Sen var det "bara" boendet kvar. Då vi ännu inte vet exakt om och hur resten av familjen kan komma ner, ville jag ha en lägenhet med plats för tre, där jag ska bo hela tiden med besök då och då. Sist vi bodde på Blue Sky Apartments betalade vi 45 euro per natt, men det har jag inte råd med den här gången. Så jag lämnade ett förslag till tant Maritza, med ett grundpris för de sju veckorna jag kommer att vara där, och det tillägg en del andra ställen tar, dvs 5 euro per person och natt då vi är fler än en, och jag inte är ensam om att betala. Men något tillägg ville hon inte höra talas om, utan hon var nöjd med mitt grundprisförslag.
Så nu har jag sommarnöjet klart! I stället för att sitta hemma på balkongen och titta ut på regnet, som jag gjorde större delen av förra sommaren, får jag ett sommarlov med garanterad sol och värme. Vilken underbar tanke! Karin som räknar dagarna... 137! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|