Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-06-10, 15:14
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Aitours luras...

Vi åkte med Aitours till Kefalonia förra året och när avresan närmade sig, så fick vi ett mail om att vi kunde gå och beställa taxfree via nätet. Och det tycker jag om att göra! Resan börjar redan då...

Men det gick inte - att beställa till utresan. Varför? Fick aldrig någon ordentlig förklaring... lite trist, men OK...

Då skulle jag boka en resa i höstas och ringde upp Airtours, en av mina frågor var just "Varför får man inte köpa taxfree på utresan?"

Försäljaren hade hört talas om problem, men försäkrade att dessa problem nu var avklarade. Vi bokade - såklart inte pga taxfree, men jag ville vara säker. Annars hade man kunnat boka med Apollo, tex, samma ort, hotellet brevid.

Nu är det åter dags att handla taxfree inför årets resa. Men det går inte! Jag har kontaktat Airtours och frågat först snällt, sedan lite med krävande - varför säger de en sak och sedan bara säger "Beklagar att du fick fel information". men ingen förklaring... varför är detta så hemligt att man inte informerar om det?

Varför säger man att man kan få handla när man inte får det? Varför informerar man inte om detta när man bokar? Varför står det ingenstans och varför får man inte vettiga svar när man frågar efteråt?

Där jag kommer ifrån kallar man sådant här för att luras, att locka med falsk marknadsföring... Och det tycker inte jag om!

Inte är detta hela världen och jag klarar mig utan taxfree, men frågan är bara varför man luras, det är inte juste och rakryggat. Irriterande. Säg som det är istället, så vet man!
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.