Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-11, 13:26
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Utflukter på øyene

Tidlig i sommer var vi på Kefalonia for første gang, en uke, og den var øremerket "bad og avslapping" med datter og barnebarn
Vi hadde det helt topp i Lassi, tok også et par turer inn til Argostoli, for en fin by/stad det er
Men.., Arne og jeg som vanligvis "utforsker" øyene vi besøker, k u n n e jo ikke reise fra Kefalonia u t e n å ha sett mer av den!
Siden vi etterhvert hadde kun e n dag igjen til å "se" Kefalonia fant vi ut at vi med egen bil ikke ville greie å disponere tiden vår godt nok til å få med oss alle interessante plasser.
D e r f or var vi for første gang på v e l d i g mange år på en organisert utflukt med en lokal arrangør, vi var godt fornøyde med det vi fikk med oss på turen

M e n, og n å først kommer jeg til kjernen
- det var noe jeg hadde glemt, men kjente igjen fra tiden med charterutflukter, og ble provosert..

Vi nærmet oss l u n c h (ikke inkl) med 1 1/2 times stopp i fine Ag Efimia, da sier guiden :
" og lunsjen spiser vi på "xxx" taverna, vi bruker den for d e r vet vi de bruker kun ferske råvarer, maten er kjempegod og vi får veldig god service (... bla, bla, bla...)
- billetter til grotten og den underjordiske innsjøen (det var frivillig om man ville), kommer jeg rundt ved bordene og selger"...

- da bussen stoppet ved nevnte taverna hadde vi passert andre tavernaer i byen som så riktig bra ut..., men alle vandret "lydige" inn og satte seg der de hadde fått vite de s k u l l e spise, dvs alle unntatt to,
Arne og jeg...
Jeg gikk til guiden for å kjøpe billettene, og fikk beskjed om å vente , hun var ikke helt klar til å selge dem enda - men skulle komme rundt
Men, vi skal ikke spise her, sa jeg, v i liker å bestemme selv hvor vi vil spise...., ok,... etter en kort stund
f i k k vi kjøpe billetter

Så gikk vi noen meter tilbake til en taverna, hvor vi fikk virkelig deilig mat, veldig hyggelig service og vi slapp å vente lenge på maten
- da vi hadde spist og gikk videre, kunne vi se at noen i reiseselskapet fortsatt ventet på maten sin på den andre tavernaen ....
V i hadde t i d og kunne vandre rundt og virkelig få sett "kroker og kriker" i sjarmerende Ag. Efimia, i stedet for å bruke det meste av den tilmålte tiden til å vente på mat.....

E r det virkelig slik fortsatt at guider (p å vegne av arrangøren) forsøker å "skremme" de som kanskje ikke er
s å reisevante til å spise på de stedene d e selv har økonomisk interesse av?
J e g ville i såfall heller betale et par euro mer for turen, slik at a l l e spisestedene skulle ha samme mulighet til å få gjester!

Flere synspunkter ?
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.