Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-09-24, 13:42
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Jeg er på vei ut og har ikke tid til et fyldig svar, men vi snakker litt forbi hverandre her. Jeg prøver bare å vise at det er feil å si at "Grekerne har seg selv å skylde". NOEN grekere ja, langt fra alle er skyld i disse lemfeldighetene.

Og hvem er det "vi" som skal betale? Redningspakkene til Hellas - som er lån som skal betales tilbake - er blant annet gitt for at rike, ikke-greske investorer/spekulanter (kall dem hva du vil) ikke skal tape pengene sine (en risk man bør ta når man investerer), samt at det er viktig for EU (og andre markeder) at Eurosonen skal bestå.
Mange dyktige økonomer mener det er bedre for Hellas å gå tibake til Drachmer for dermed å kunne devaluere, et middel de ikke har mulighet til å bruke nå.

Mht til tyskerne så framstiller du det altfor enkelt. Her er en sak som forteller om tyske skylder: http://www.time.com/time/world/artic...093990,00.html
Som du ser er det mer enn tapte menneskeliv det er snakk om (selv om pluss/minus en halv million menneskeliv jo er ille nok).

Det er for øvrig ikke nødvendigvis snakk om å ta Hellas i forsvar, det er snakk om å ikke dømme enhver greker ut fra det noen grekere har gjort, og å vise medfølelse med en stor gruppe grekere som har det veldig tøft nå. Medmenneskelighet kalles det.

Og om jeg hadde en god løsning å foreslå, hadde jeg sittet i Brüssel eller på Syntagmatos nå, ikke her.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.