Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-10-06, 17:38
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

hej hej och takk for hejarop!!
I detta nu befinner jag mig peau Mango i Rhodos.
I morse tvingade jag mig upp klockan 8 och plockade iordning rummet.Detta innebar bl.a att ta ner teven fran stolen som stod peau bordet och lyfta tillbaka den pa sin vaeggstaellning......Detta later laett, men innebaer vissa gymnastiska rorelser och en viss risk......Nu gick det bra och sen ivaeg till English Jon och Ursula med lanebocker.Sen tillbaka igen och ner i kaellarn pa stora huset i Garden Villa med cykeln,hjaelmen,dykgrejerna,etc. Jag har ca 5 kassar med klaeder,etc daer nere over vintern. Nufortiden bor Svetlana et consortes daer pa sommaren, hon staedar pa GV och kommer fran Bulgarien.
Det bidde inte sa mycket jobbat denna trippen, men iallafall hann jag saga ner grenarna pa de tre palmerna som finns pa GV..... Det aer inte helt laett, for dels aer grenarna langa och sitter allt hogre upp, alltefter palmen vaexer, dels sitter det flera langa och jaevligt vassa taggar pa grenen naermast stammen.....Sa naer grenen kommer nerramlandes, sa gaeller det att halla sej undan..... Hur forsiktig man (jag) aen er, sa nog attan blir man stungen....Jag fick ett stick i knaet, som svullnade och bultade en hel natt....(synd om mej,vare) Sen ska slutresultatet se ut som en ananas, eller som Andreas saeger, The Pineapple Principle......Det innebaer att jag (och Andreas...) sagade ner ca 50 grenar pa varje palm, summa ca 150 grenar, som sen ska slaepas till brandplatsen......det aer da man blir stungen.....haha....
I alla fall sa hann jag packa,staeda,lemna tillbaka och gora upp med Thanasis for lanet av en 100 cc scooter i tre vekker. Sen var Prevelis lite forsenad, sa Chronis, Minas, Manolis fran Mikes och Rolle Overstrom fran Finland vinkade av mej......
Lustigt nog sa treffade jag peau baten en tjej pa 20 ar som aer kusin till Andreas Diakidis och som studerar till skogsmaestare nanstans naera turkiska grensen.....So liten aer verlden!!
Sen var det fullt pa Mango, sa jag bor nu pa Rhodos Youth Hostel hos Panayotis och Caliope. Panayotis plockade upp mej vid baten, det var bussigt, men jag glomde att kopa ost fran Karpathos som jag lovade ta med naer jag kom ner i september, sa dom fick haelften av min sista 14-manaders lagrade svenska Kvibille Prestost som jag slaepat med mej.....
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.