|
|||
|
|||
Charter Augusti 2012, var?
Hej!
Jag sitter här och letar charter för augusti 2012. Börjar få lite smått panik eftersom det verkar som om många redan bokat sina resor. Det är jag och min pojkvän som ska åka. Vi är 21/23 år och studenter så resan får inte kosta en förmögenhet. Förra året var vi i Parga och tyckte jättemycket om det eftersom staden var mysig och stränderna fina! Dock tyckte jag där var alldeles för mycket folk på stränderna. Sommaren 2010 var vi på Skitahos, (skiathos stad) och det gillade jag skarpt! Staden var mysig och man kunde välja strand eftersom där går badbuss längs hela kusten och massa stränder. Om man inte orkade ge sig iväg en dag kunde man stanna vid stranden vid stan (helt ok enligt mig). Detta året har jag svårt att hitta resa. Alla charter flyger dessutom inte från Malmö/Köpenham, (Ex kefalonia). 1. Vi vill alltså ha fin strand (ständer) där det inte är för mycket folk. Skönt att kunna välja att vara för sig själva ibland. Stranden behöver inte vara 100% sandstrand. Stenstränder är också fina! 2. En stad/by med ett centrum där man kan äta god mat och strosa runt om kvällarna. Inte för död by men absolut inget partyparty. Mysiga/gamla gränder är ett plus! 3. Nära till det mesta. Eftersom vi inte tänkt hyra bil/moped vill vi ha gångavstånd till både centrum och strand. Behöver inte vara jätenära, men så att man kan gå. Kombinationen lite folk på stränderna och mysig by som inte är för död är svår. Någon som har något tips? Eller kanske rent utav något tips på var vi inte ska åka? Greklands utbud är enormt! Tack på förhand! // Emma |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|