|
||||
|
||||
Tilos. Dag 5. Eristos. Megalo Chorio. Fågelskådning.
Idag har vi haft resans bästa dag. Mycket tack vare alla fantastiska fåglar vi har sett. Men om fåglar ska jag inte skriva om mer. I alla fall inte så mycket. Det är inte så många som är intresserade. Fast det är svårt att inte skriva, för den här resan är en fågelskådarresa.
Det finns många sätt att fira semester på. Ett sätt är att börja dagen med lång frukost på balkongen och sedan gå ner till stranden. Utsikten är från vårt rum på Annas Studios. Klockan är strax efter sju på morgonen när jag tar bilden. Ett annat sätt är att glo i tubkikare riktade mot en damm med vass och lite vatten. Som Camilla och Tobbe S gör på bilden. Här stod vi mer än en timme och njöt av varje minut. Men det finns annat att se också, som dessa vackra vallmofält. En av dagens höjdpunkter var när vi kom till Megalo Chorio (se bild), efter fyra timmars vandring i Eristosdalen, och såg alla fantastiska blomsterängar. Det var så mycket blommor att man tappade andan. Tyvärr är det svårt att fånga på bild, blommorna alltså, inte den tappade andan. Är vi aldrig på stranden kanske någon frågar sig. Jo, idag var på Eristos beach, men bara i tre minuter. Jag ska som sagt inte tråka ut er med vilka fåglar vi såg idag. Dock kan jag inte låta bli att visa denna bild på en av två blåkråkor vi såg idag. Bilden är tagen på långt håll och gör inte fågelns prakt rättvis. För oss var detta en dröm som gick i uppfyllelse. Ni kanske förstår varför om ni tittar på denna bild, som en duktigare fotograf än jag har tagit. Värmen är förresten tillbaka igen, och det med råge. Jo just det, igår åt vi middag på Omonia, och allt vi åt smakade lika underbart som alla andra år. Vi bokade bord, och det var vi glada för, för där var fullt. I början av maj! Nu ska vi sätta oss på balkongen och njuta av den vackra vyn över Livadia! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|