|
||||
|
||||
Avslaget...
...känns det efter valet, ingen vill ens prata om eländet, jo, dom som fick mer röster än dom drömt om och som förmodligen inte kan hantera situationen...
Idag ska Tsipras få visa om han kan mer än snacka. Jag bryr mig inte om att titta på TV idag, sammanfattning kommer ju i alla kanaler i kväll i alla fall. Han är ung och snygg och talför, grabben, men jag undrar just hur mycket det väger i den här sortens politik. Kanske han kommer att finna att han inte riktigt räcker till, det är lätt att vara i opposition...men... "Såg du den där typen som är ledare för Chrysi Avgi" sa tjejen i blomstehandeln, " jag ryser vid bara tanken på att såna kan ingå i en regering". Nog såg jag, och rös gjorde jag också. En grovhuggen man med hård röst och bamsetyper som livvakter eller liknande, som krävde att journalisterna skulle stå upp när gubben kom in på presskonferensen. Men dom gick ut i stället. Den mannen vill jag inte lära känna ens på håll. Baksmälla alltså, generell baksmälla. Tjejen i blomstehandlen hade massor att erbjuda och som vanligt när jag råkar ha några euro kvar kan jag inte stå emot. Snart finns det inte plats för mer. Vi fick en vacker ros av en gästande vän, den har fått rötterna i en hel säck med jord nu. Så satte vi fyra nya vinrankor, krukodlade, för de första vi satte i våras har inte tagit sig. Kaprifolen blommar för fullt och pelargonerna är jättefrodiga. Snart kommer den tuffa värmen , då gräset torkar bort och man måste vattna sina älsklingar. Men just nu är det alldeles lagom varmt: Man kan gå barfota på stengolven. Man kan köra moppe utan jacka. Man kan ha fönsten öppna (om man har bra myggnät) Man svettas inte, törstar inte, orkar röra sig. Jag tar min kaffekopp och sätter mig ute och kelar med kattungen och lyssnar på sommarljuden. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|