|
||||
|
||||
Tilos. Dag 12.
Idag har vi vandrat igen. Den sista vandringen för denna resa. Jag har inte speciellt att berätta om dagen, i alla fall inget som jag tror är av intresse för er läsare.
Nu har vi bara några dagar kvar här i paradiset. De sista dagarna ska vi ta det lugnt, äta långa frukostar och luncher, och läsa böcker i skuggan nere på stranden. Känns bra. Troligen kommer vi även att tillbringa en del av den återstående tiden här på vuxendagiset Omonia. En iakttagelse från de senaste dagarna är att vi tror att vi nu är de enda svenskarna på ön. Vi har åtminstone inte hört ett enda ord på svenska på tre dagar. Första veckan var det nästan bara svenskar här, nu är de flesta från Storbritannien. Plus att det idag har varit många ryska dagsturister här. De bor på AI på Rhodos och kommer hit över dagen för att se klostret, Megalo Chorio, och luncha i Livadia. Det var en liten kort rapport från idag. Två saker till har jag: det är fortfarande mycket varmt, och de fina blomsterängarna är på väg att ge upp. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|