Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-06-30, 09:55
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard VÆR OBS ved uttak i Minibank

Siden jeg selv har gått i denne "fella" en gang, vil jeg advare andre,
jeg t r o r dette er nytt av året :

http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTop....html#41400036

Det er Pireus Bank det gjelder i advarselen over, men det kan være flere, selv tok jeg heldigvis ikke ut mer enn 300€, så tapet begrenset seg til 130kr, men i r r i t e r e n d e er det å bli "lurt" likevel

Det som skjer er at man får to valg på i displayet, jeg sto på Halidon i Chania der sola gjorde skjermen (nesten) uleselig, dermed valgte / trykket jeg feil, tok ut pengene via Norske og ikke direkte i Euro

Jeg hadde ikke lest advarselen over da jeg var i Chania og husker ikke om det e r Pireus bank som har adr Chalidon 87, hvis ikke er det flere banker som har innført denne måten å tjene penger på!

Da jeg var i Parga nylig "testet" jeg Pireus bank, uten å fullføre uttaket selvsagt, og de kjørte med begge valgene fortsatt, det e r fort gjort å tenke feil et øyeblikk selv om skjermen er leselig og !

- egentlig er jeg obs på denne forskjellen fordi vi ofte har fått spørsmålet når vi har handlet på Nordby og fått spørsmålet om vi vil betale i norske eller svenske når vi betaler med kort, riktig svar er da svenske

Men i Minibank i utlandet har ikke jeg sett dette valget tidligere
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.