|
||||
|
||||
VÆR OBS ved uttak i Minibank
Siden jeg selv har gått i denne "fella" en gang, vil jeg advare andre,
jeg t r o r dette er nytt av året : http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTop....html#41400036 Det er Pireus Bank det gjelder i advarselen over, men det kan være flere, selv tok jeg heldigvis ikke ut mer enn 300€, så tapet begrenset seg til 130kr, men i r r i t e r e n d e er det å bli "lurt" likevel Det som skjer er at man får to valg på i displayet, jeg sto på Halidon i Chania der sola gjorde skjermen (nesten) uleselig, dermed valgte / trykket jeg feil, tok ut pengene via Norske og ikke direkte i Euro Jeg hadde ikke lest advarselen over da jeg var i Chania og husker ikke om det e r Pireus bank som har adr Chalidon 87, hvis ikke er det flere banker som har innført denne måten å tjene penger på! Da jeg var i Parga nylig "testet" jeg Pireus bank, uten å fullføre uttaket selvsagt, og de kjørte med begge valgene fortsatt, det e r fort gjort å tenke feil et øyeblikk selv om skjermen er leselig og ! - egentlig er jeg obs på denne forskjellen fordi vi ofte har fått spørsmålet når vi har handlet på Nordby og fått spørsmålet om vi vil betale i norske eller svenske når vi betaler med kort, riktig svar er da svenske Men i Minibank i utlandet har ikke jeg sett dette valget tidligere |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|