|
||||
|
||||
Flere som har samme erfaring med TAXI ?
Min datter m/familie, 2 voksne og 3 barn, er på Peloponnes nå, og først må jeg si at de trives godt i Tolon og har det veldig bra
Tidligere ferier har de benyttet TAXI uten "problem", bl a fra Pireus, Athen og Rafina til flyplassen, men i å r har de blitt avvist flere ggr, kun 4 passasjerer i e n taxi uansett om det er 4 voksne, eller det er barn med. Våre barnebarn på 9 og 12 år er ganske "små og smale" for alderen ( = en voksen?) , storesøster kunne ha den yngste på fanget /bruke samme setebelte, men nei de ble avvist. Først forsøkte jeg å forhåndsbestille en taxi fra flyplassen til Tolon for dem, men fordi de var 5 var tilbudet kun en s t o r bil til dobbelt pris! - noe annet hadde de ikke lov til, da ville de miste lisensen fikk jeg vite i et hyggelig svar, da jeg forsøkte å argumentere. Ok, så ville de ta buss til Napflio - men fra flyplassen t i l Bussterminalen ville de gjerne hatt taxi, tenkte reglene ble fulgt strengere ved forhåndsbestilling enn direkte i taxikø, men nei, de ble avvist der og. Etterhvert var de vel framme i Napflio, derfra var det igjen taxi, og det samme gjentok seg, de fikk ikke reise i e n taxi, men de få kilometrene derfra til Tolon var det jo overkommelig å ta to taxier I kveld "testet" de igjen muligheten til e n taxi hjem etter et besøk i Napflio, først fikk de nei, men så var det en eldre sjåfør som "forbarmet" seg over dem, og det var god plass i baksetet til 1 voksen og tre barn Flere 3 barnsfamilier som har samme erfaring, i år? - eller tidligere? Er dette innskjerpet i år av økonomiske grunner ? - eller e r sikkerheten innskjerpet ? Noen som vet ? Så det ikke skal være tvil om det, jeg er f o r sikkerhet men synes min datter og hennes tre barn i baksetet på en taxi er innenfor sikkerheten Kanskje det blir slutt på å se "hele familien" på scooter i Hellas heretter - men, senest i mai så jeg en stappfull Taxi kjøre avgårde på Kefalonia, men de passasjerene var grekere, ...så |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|