Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-08-22, 09:28
Mayfly Mayfly är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Blåsiga?? Karpathos

Hej.

Jag och en nära vän åker till Pigadia Karpathos den 30:e Aug.
Huvudsakligen kommer vi att sola o bada, men planerar även att hyra bil i några dagar för att utforska ön lite på egen hand. Vi vill gärna besöka flera av dom fina stränderna på ostkusten och några av dom spännande byarna.

Vad vi inte kollade innan vi bokade var hur mycket blåst det verkar vara på denna ö. De senaste veckorna har jag sett att det har blåst mellan 10-15 m/s i princip varje dag. Och temperaturen verkar ligga på runt 25-27 grader i början av September. Det låter nästan lite kallt för att riktigt njuta av varma dagar på stranden med svalkande bad, eller? Däremot verkar det vara riktigt ljuvliga temperaturer på kvällar och nätter, och med något mindre blåst

Känns det verkligen som vinden är 10-15 m/s när man befinner sig på Karpathos? Utan erfarenhet från Karpathos tidigare (endast varit på Lefkas innan) så måste jag säga att det ser ut som att det blåser halv storm varje dag på denna ö, och det känns sådär =/

Ge mig gärna några glädjande ord för att jag ska få hoppet tillbaka om denna ö innan det bär av

Mvh Jonas
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.