|
||||
|
||||
Landsflykt
Nu är det tuffa tider i Grekland och för att klara oss har jag och min Kretensiske sambo tvingats söka oss till kalla Norden över vintern. Inte ens i Sverige klarar man sig utan arbete, så här har ni nu en jobbansökan som jag ber er sprida vidare om ni kan och har lust.
Kiki, 47-årig svenska med lång erfarenhet från: butik och handel, gatukök och café, administration och kontor, med inslag av äldrevård, bilmekeri, vaktmästeri och undervisning i textilslöjd. Händig, humoristisk och aldrig rädd för att prova nya vägar. I bagaget har jag mycket god kunskap i både svenska och engelska samt grundkunskap i grekiska, norska och danska. Jag klarar det mesta utom tunga lyft och servering. Kostas the Greek, 35-årig Kretensare med 20 års erfarenhet från service och servering, klarar allt från disk och städ till drinkmixande och á la carte servering med bestick och glas i rätt ordning. En stark, humoristisk och gladlynt spjuver som gärna håller igång för att hålla värmen. Klarar högt tempo och stress utan att mista fokus och vill gärna att gästen lämnar bordet leénde och 100% nöjd. I bagaget har Kostas grekiska och goda kunskaper i engelska med lite turist-skandinaviska inslag. Kostas klarar allt utom sysslolöshet. Vi är båda ärliga och positiva servicemänniskor som hellre anstränger oss för mycket än inte alls. Nu finns vi i Sundsvall, Sverige, men är beredda att flytta oss i den riktning vi finner arbeten. Vid intresse och behov, kontakta mig via PM. //Kikh |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|