Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-05-10, 13:10
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Drömresa 2013

Hej! Vi (jag) har haft en tuff och jobbig vår då jag opererat mitt hjärta (medfött klaffel) och fick lite komplikationer i efterförloppet (blödning och pacemakerberoende). Vi har iallafall beslutat att vi skall genomföra en "drömresa" till Grekland under sommaren. Vi har ingen alls erfarenhet av att åka i mitten på juni som vi tänkt göra nu. Tanken är att vara i Grekland under 1 månad drygt och vi är två vuxna och två barn (2 resp 7 år). Vi har tänkt åka efter midsommar och har beställt hemresan från Santorini den 27:e Juli. Vi bor i Göteborg och flyger då hem via Stockholm. Vi har även bokat boende på Chalki och Anafi under Juli. Vi siktar på att flyga till Rhodos tänker stanna där något dygn då barnen har kompisar som är där samtidigt.

Nu håller jag på att leta efter en enkel resa till Rhodos i slutet av Juni (det var inte så lätt!) Vi har alltid åkt till Grekland i slutet av augusti och har aldrig haft svårt att finna prisvärda biljetter. Det som ligger närmast till hands är en resa från Örebro för 1500:- (för alla 4800:-) men då får vi ta oss upp till Örebro oxå. Är det värt det? Det skulle bli runt 5500:- inkl tåg och taxi. Eller ska man avvakta och hitta någon från Landvetter längre fram? Några tips/erfarenheter?

Med vänliga hälsningar
Jon alias McCoist
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:51.