|
|||
|
|||
Frågor ang golden beach m.m.
Här på Kalimera står att läsa gällande Thassos att mellan Chrysi Ammoudia och Chryssi Akti ligger Golden Beach.
På Airtours sida står att vid stranden Golden Beach finns två byar i var sin ände, Skala Potamias, som är den större byn, och Skala Panagias. Efter att ha tittat på en karta gissar jag att byarna som omnämns är detsamma på karta/kalimera samt på Airtours sida, visst är det så? Jag har förstått det som att den södra byn är den som har mest utbud av restauranger, stämmer detta? Är någon av byarna mysigare än den andra? Med mysig menar jag gemytlig, pittoresk, fina hus, blomsterprakt , ja, ni vet... Jag är medveten om att det inte är gränder a la Skopelos osv. vi snackar om men efter att ha varit två somrar i Lassi på Kefalonia längtar jag efter något mer genuint än några restauranger kantade längs en genomfartsväg där hastigheten påminner om den på en motorväg... Är stranden lika fin längs hela vägen och botten likaså? Någon som rest med Airtours och har erfarenhet från deras hotell här? /Camilla, som säkerligen återkommer med flera frågor så småningom |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|