Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-01-03, 14:27
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kreta i Vinterskrud 2013 - 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Nu vattnas det i munnen. Get är en av mina absoluta favoriträtter. Kan det vara så att det inte serveras så mycket traditionell mat där Arne och Birgitta äter. Kanske tavernorna har anpassat sig till turisternas önskemål. De verkar ju servera schnitzel ofta och det trodde jag var en typisk centraleuropeisk rätt. Jag har aldrig sett den på en grekisk taverna.

Eva
Visst finns det tavernor som serverar traditionell mat i Paleochora. Jag har ätit mycket gott på Methexis. De flesta tavernor, även i turistområden som Chaniakusten, har lamm, get, kanin, staka, xorta osv på menyn... Men kanske inte alltid på menyn som de ger till turisten. Men om man som vi frågar efter specialiteér så får man oftast mycket bra vällagad mat även där man inte tror sig hitta den Men det är ju oftast internationell mat som efterfrågas och då anpassar tavernona såklart efter det... Även om vi är många som tycker det är tråkigt så är det ju tur för dem som gillar det.

// Malin
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.