|
|||
|
|||
Tveksam till Samos/Ikaria - behöver hjälp
Förra sommaren åkte vi (2 vuxna och en 2-åring) till Skiathos och Skopleos i två veckor och hade en magisk sommar. Nu vill vi göra om det men testa nya öar. Jag är då inne på flyg till Samos, och sedan vidare till Ikaria och Fourni. Men sedan blev jag tveksam.. Blåser det alltid på dessa öar? Har Samos fina stränder eller är det överexploaterat? (Vi kommer att åka i juni innan turistsäsongen drar igång.) Eftersom vi har en 3åring med oss planerar vi att inte åka för mycket bil utan bo nära stranden och kanske besöka hamn/stad på kvällen. Vilken strand ska man satsa på i Samos och Ikaria eller är dessa öar inte lämpade för barn? (Gärna sand, parasoller men inte pressat med folk - vi åker inte charter och jag har väldigt svårt för konceptet) Hur är Fourni? Och det här med taxi på Ikaria läste att det är serpentinvägar? Lite som Skopelos eller?
Började smygkolla på Karpathos istälet men tänker att det är långt till andra öar så då kanske man blir kvar på en och samma ö hela tiden vilket kan bli trist. Som ni hör jag är i valet och kvalet - ni som varit runt på dessa öar kan ni hjälpa mig. Alla tankar är av värde!! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|