|
||||
|
||||
Så var det kväll IGEN! Vad är det som händer?
Fattar inget. Det håller på att bli mörkt.
Nyss steg vi upp, åt frukost. Åkte till stan med moppen. Hämtade bilen som fått nya stötdämpare. Åkte hem. Och nu är det kväll , det begriper jag inte. Klart, börjar jag tänka efter hände lite annat också. Fikade på stan med Eva och Tore. Handlade lite nödvändighetsvaror. Matade Annas katter, familjen är bortrest. Leo oppepå hade hantverkare som slamrade nåt så oresonligt, byte av varmvattensberedare var det. Jag var ju tvungen att titta beundrande på när de baxade stora grejor upp för en lång stege till takterassen. Fick nästan nackspärr. John kom och hämtade skräpvirke till sin öppna spis, så mycket som fick plats bak i hans lilla bil. Jag kokade rödbetsblast och la in tre burkar rödbetor , en med vitlök och vinäger, två med kryddnejlikor och vinäger. Rödbetsblasten äter vi med pressad citron och olja, hur gott som helst. Det skulle ha varit hemgjorda pommes också, men det får bli en annan gång. Stekte en panna småfisk tills i morgon. Förmodligen smyger maken upp mitt i natten och äter upp hälften. Fotograferade katterna i fresiabuskaget. Sopade verandan och planterade ut fler luktärtsplantor. Nja, det är kanske inte så konstigt att dagarna ramlar iväg. Men det är lite konstigt ändå, trots tio år som pensionär tycker jag inte att det är riktigt arbete jag uträttar, eftersom jag gör grejer åt mig själv och familjen, efter att ha yrkesarbetat hela vuxna livet innan. Kallt är det också, nordliga vindar får oss att plocka fram långkalsongerna igen, täckjackan, vantarna... Nu är det kolmörkt! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|