Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-09-07, 18:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Konsten att ändra resplaner....

Ja, den konsten behärskar jag till fullo, med benäget bistånd av maken!

Jag har ju sen länge superbillig biljett med SAS till Aten 3-12 november och målet för mig var Tinos och olivplockning med min värdfamilj. Helst hade jag ju velat ha maken med men varken sysselsättningen eller målet för resan under november månad föll hans håg in....

Idag undrade han lite försynt om inte en 9 dagarsresa i Atenområdet kunde vara trevligt om jag ändrade min slutdestination och han bokade en biljett med samma SAS-flyg. SÅ KLART! Olivskörden är visst inte stor i år som det ser ut och ÄR vädret tjurigt så är ju inte Tinos den ultimata platsen i november jämfört med Aten i alla fall. Då åker jag till våren istället.

Sagt och gjort, maken slängde sig över SAS-bokningen och fixade snabbt en icke ombokningsbar biljett till Aten t o r på samma flyg som jag, men nästan dubbelt så dyr. Men vad gör man inte.....Gissa om jag bröt ut i gapskratt när jag läser att återresan är satt till 12 MARS i stället för 12 november!
Hade det inte stått makens namn på biljetten så hade jag nog bytt till mig den Nu har man ju 24 timmars öppet köp så det blev straxt annullering och nytt köp med rätt datum.

Så nu väntar en kombo med fem dygn i Aten på hotell i Psirri med frukost på takterass mot Akropolis ( Adonis var fullbelagt ett par av de nätter vi önskat) och fyra nätter på mysiga Lilia i Pireus , där vi firade julen 2011.
ÅH så många platser vi ska återse på båda platserna....Aten är absolut en favoritstad och vi hoppas på fint strosaväder och någon bra konsert.

Härligt härligt......och Tinos finns kvar till våren... ska leta billig biljett..

Lissi - från ett sommarvarmt Kalmar
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.